کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیمه چه خسارت‌هایی را پرداخت نمی‌کند؟

9 ارديبهشت 1402 ساعت 12:48

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وقتی مردم ماشین خود را بیمه می‌کنند، فکر می‌کنند که یک چک سفید امضا در اختیار دارند در صورتی که اینطور نیست.


 سرهنگ  احسان مومنی، معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با شهر در مورد  مواردی  که بیمه خسارت را پرداخت نمی کند، گفت:  وقتی  مردم ماشین خود را بیمه کردند  فکر می کنند که یک چک سفید امضا در  اختیار  دارند و به این امید رانندگی  می کنند و یا تخلف  حادثه سازی  را انجام  می دهند، در  صورتی  که اینطور  نیست که هر  تصادف و حادثه ای  پیش  می‌آید بیمه پرداخت کند.
وی بیان کرد: یکی از آن موارد؛ خسارتی  است که بیمه به شخص مقصر در  حادثه پرداخت نمی‌کند و راننده مقصر  باید بیمه بدنه داشته باشد تا بتواند خسارت دریافت کند.
سرهنگ مومنی ادامه داد: در  حوادث  رانندگی که ظرفیت وسیله نقلیه توسط  راننده رعایت نشده باشد  و یا اینکه توسط  پلیس و یا مراجع قضایی جریمه بشود هم بیمه جبران خسارت نخواهد داشت.
وی افزود: اگر  پلیس تشخیص  بدهد که رانندگی  در  حالت مستی  یا استعمال مواد روان گردان و اثر گذار  در  حادثه بوده است و تایید نماید؛ بیمه خسارت زیان دیده را پرداخت می کند ولی از  مقصر  حادثه مطالبه خواهد کرد. همچنین خسارت‌های  بدنی به افرادی  که در  قسمت بار  وسیله نقلیه مانند رکاب سوار  شده اند هم جزو همین موارد است که بیمه خسارتی  پرداخت نخواهد کرد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر  راننده خودرویی را سرقت کرده باشد و تصادف  کند، خسارات در  زمان تشعشات اتمی و رادیو اکتیو ها، اثبات عمد و تبانی  در  حادثه یعنی  اگر اثبات شود حادثه عمدی  بوده و یا تبانی  بوده یا مشخص شود که جهت کلاهبرداری از  شرکت های  بیمه بوده است نیز بیمه جبران خسارت نخواهد کرد.
سرهنگ مومنی افزود: اگر  راننده مقصر  حادثه فاقد هرگونه گواهینامه رانندگی  باشد و یا اینکه گواهینامه وی  متناسب  با وسیله نقلیه ای که رانده نباشد، بیمه هزینه طرف  مقابل را پرداخت می کند اما  بعد از  آن به شخص مقصر مراجعه خواهد کرد و هزینه های  خود را باز پس  خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: اگر  علت حادثه یک تخلف  حادثه ساز باشد بیمه می‌تواند مجدد قسمتی  از  خسارات پرداخت شده را مطالبه کند.
سرهنگ مومنی  افزود: اگر  راننده مقصر  در  وسیله نقلیه خود تغییرکاربری داده باشد و یا اینکه راننده سواری  از وسیله نقلیه خود به عنوان مسافرکش استفاده کند و این تغییری  که داده است، قبل از  اینکه وسیله نقلیه خود را بیمه کند  نبوده، حتما شرکت بیمه باید در جریان باشد، در غیر  این صورت با مشکل بر می‌خورد.
معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بخشی  از  خسارت‌های  وارده به خودروهای  نامتعارف نیز  پرداخت نمی گردد مگر آنکه خودرو دارای  بیمه بدنه باشد.


کد مطلب: 1125

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/1125/بیمه-خسارت-هایی-پرداخت-نمی-کند

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com