کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در اجرای طرح جناغی ها

صدور ۲۵۰۰ قبض جریمه براى متخلفان

7 مرداد 1402 ساعت 17:36

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: ساعت‌های اجرای طرح جناغی‌ها از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۰۸:۳۰ صبح و بعد از ظهر‌ها نیز از ساعت ۱۶ تا حوالی ۲۰ می‌باشد.


سرهنگ علی اصغر شریفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح جناغی‌ها یک طرح ابتکاری بود که در کل کلانشهر تهران، این پلیس راهور تهران بزرگ بود که این طرح را شروع کرد و هم اکنون به سایر استان‌ها نیز بسط و گسترش پیدا کرده است. 
سرهنگ شریفی گفت: در ۴ ماهه اخیر سال جاری، پلیس راهور تهران بزرگ نزدیک به ۲۵۰۰ برگه جریمه برای رانندگانی که می‌خواستند زرنگ بازی دربیاورند در طرح جناغی‌ها صادر کرده است. 
وی افزود: در طرح جناغی‌ها هدف اصلی ایجاد نظم و انضباط تردد خودرو‌ها است و هرچه نظم در سطح معابر بیشتر باشد پیشگیری از تصادفات و حوادث بیشتر می‌شود و هر چقدر هم که تصادفات کمتر شود جریان ترافیک سرعت بیشتری را به خود می‌گیرد. 
سرهنگ شریفی گفت: کسی که در صف ایستاده و منتظر ورود به داخل خروجی و رمپ است و می‌بیند که بقیه هم به همین صورت و مرتب توقف کرده اند خب مسلما آرامش بیشتری را در رانندگی خواهد داشت. 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اما در این لحظه اگر راننده‌ای زرنگ بازی درآورد و بخواهد این صف را دور زده و از جلوتر وارد شود، راننده‌ای هم که منظم توقف کرده را هم آزار می‌دهد و اعصاب بقیه را نیز بر هم می‌زند. 
وی گفت: هر چه نظم بیشتر شود، گره‌های ترافیکی کمتر می‌شود.
وی ادامه داد: این طور نیست که راننده‌ای بخواهد با زرنگ بازی جلوی دیگر رانندگانی که در صف برای ورود به رمپ و خروجی بزرگراه‌ها توقف دارند برود و جریمه هم نشود. 
سرهنگ شریفی گفت: این دست رانندگان از مسیر اصلی کل بزرگراه‌ها را به اصطلاح بریده و به ناگاه و بدون زدن راهنما وارد صف دیگر رانندگان که از قبل برای ورود و یا خروج در رمپ‌ها توقف داشته اند می‌شوند و نظم این محدوده را برهم زده و علاوه بر آن باعث تصادف هم می‌شوند. 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ساعت‌های اجرای طرح جناغی‌ها از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۰۸:۳۰ صبح و بعد از ظهر‌ها نیز از ساعت ۱۶  تا حوالی ۲۰ می‌باشد که در شهر تهران اجرا می‌شود.


کد مطلب: 1348

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/1348/صدور-۲۵۰۰-قبض-جریمه-براى-متخلفان

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com