کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عدالت در تسهیم خدمات اجتماعی و فرهنگی منطقه 16

10 بهمن 1400 ساعت 11:23

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16، اظهار داشت: توزيع عادلانه خدمات و امکانات شهري، از مهم ترين موضوعاتی است که در پیش بینی و اجرای پروژه های محلات نه گانه به شمار مي آيد


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16، وی ضمن اشاره به موقعیت جغرافيايي محلات این منطقه گفت: عدالت اجتماعي شهری مترادف با توزيع عادلانه امکانات و منابع، بين محلات و مناطق مختلف است، عدم توزيع عادلانه اين امکانات و منابع، به شلختگی های اجتماعي و مشکلات در مرور زمان می انجامد.
سید مهدی حسینی سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز اظهار داشت:  با توجه به بازدید هایی که از سطح محلات انجام می گردد و دیدارهای قرار بر خدمت در مساجد و محلات که با حضور نخبگان و معتمدان محلی برگزار می شود، توزيع خدمات بر اساس توزيع جمعيت صورت نگرفته و نتايج نشان مي دهد که یک محله بيشترين سطح برخورداري از امکانات و خدمات شهري را داراست، از اين رو، به نظر مي رسد ، بايد با سياستگذاري هاي اصولي و منطبق بر عدالت اجتماعي (ریل گذاری مناسب) ، شکاف بين محله ها را کاهش دهیم.
وی افزود: امروزه با رشد سریع تغییرات در شهرها، به طبع مشکلاتی را به وجود می آورد که امکان کاهش کیفیت خدمات رسانی در محلات، کاهش ویژگی های اجتماعی -اقتصادی و مشکلات زیست محیطی از جمله آن هاست، بنابر این بهبود کیفیت زندگی در محلات از جمله دغدغه های مهم مدیریت شهری است، از ملاک های مهم در انتخاب شاخص های مهم محلات می توان به ارزیابی فضاهای سبز، روابط اجتماعی، ارزیابی واحد های مسکونی، کاهش استفاده از اتومبیل و بسترسازی استفاده از دوچرخه، احساس ایمنی و امنیت، بررسی جنبه های زیبایی شناسی ساختمان های محله، ارزیابی فضاهای عمومی،  دسترسی به خدمات، خدمات رفاهی، دسترسی به حمل و نقل عمومی، سلامت، احساس تعلق به محله و ... اشاره کرد.
سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه اظهار داشت: در فرصت های گوناگون جلساتی با نخبگان، قعالان اجتماعی، مسئولین و صاحبان اندیشه و دغدغه مند محلی و ... برگزار نموده ایم و بر این باوریم که با هم افزایی و همفکری اتفاقات خیلی مهمتری را رقم بزنیم، با فعال نمودن کارگروه های اجتماعی با اکثریت طیف های با تجربه و ...در صدد هستیم پیش طرح تمام فعالیت ها و دستورالعمل های ابلاغی جهت اجرای برنامه ها کاملا بومی سازی شود و در حال حاضر ساماندهی معتادین متجاهر ، اجرای طرح های سلامت محور و فرهنگسازی از اولویت های منطقه است.
با توجه به اهداف مدیریت شهری جدید و نظرات شهردار تهران، درصدد هستیم با کارهای جهادی چهره محلات را تغییر دهیم، با تعامل و همکاری  و هم افزایی چهره محلات را از معضلات اجتماعی با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها ساماندهی کنیم، با تغییرات مثبت و تبلیغات فرهنگی موثر و مفید آرامش و نشاط در محلات حاکم شود.
 


کد مطلب: 422

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/422/عدالت-تسهیم-خدمات-اجتماعی-فرهنگی-منطقه-16

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com