کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح نگهداشت مساجد در ماه رمضان

18 فروردين 1401 ساعت 10:55

شهردار منطقه 16 اظهار داشت: طرح تحول نگهداشت شهر در ماه مبارک رمضان، با تمامی تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی در محلات نه گانه به اجرا در می آید.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16، وی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت آماده سازی محدوده شهری اطراف مساجد جهت بهره برداری شهروندان، ویژه برنامه هایی در نواحی 6 گانه (معابر اطراف مساجد در شعاع 100 متری) به مدت یک هفته اجرا می شود، اقدامات اجرایی موضوعات همسطح نمودن پل های فلزی تردد عابر پیاده، ساماندهی علائم ترافیکی عمودی ، افقی و تابلوهای راهنمای مسیر، پاکسازی و لایروبی انهار، پاکسازی و رنگ آمیزی مخازن و زیرمخزنی، آرام سازی تردد وسائل نقلیه در معابر برای عابرین پیاده، لکه گیری هندسی آسفالت و مرمت جداول، مناسب سازی کفپوش پیاده رو و حذف زوائد فیزیکی، برچسب کنی و پاکسازی و امحای نوشته ها در جداره ها و ساماندهی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی مجاور مساجد و ... را شامل می شود.
شهردار منطقه 16 با تأکید بر نقش و جایگاه والای مساجد ادامه داد: در این راه با همدلی و هم افزایی از ظرفیت های موجود در شهرداری منطقه بهره خواهیم گرفت، غبار روبی و تنظیف این اماکن مقدس یکی از آیین های اصیل دینی و اسلامی است، با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی این سنت حسنه در بیش از 80 مسجد سطح محلات نه گانه با همکاری و هماهنگی ائمه جماعات مساجد و مشارکت شهروندان، آغاز شده است و با توجه به مسئولیت در عرصه خدمت رسانی، آراستگی و نور پردازی مساجد، رنگ آمیزی ، شستشوی نما، غبار روبی، نظافت، زیبا سازی و تعمیر و ... فضای عمومی مساجد در اولویت برنامه  ها قرار دارد.
 


 

او خاطرنشان کرد: فضای آراسته، شاداب و با طراوت مساجد ، به ویژه در ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه و ارزشمند در جذب نسل جوان و نوجوان به فضای مذهبی است و در این راستا با نیاز سنجی های به عمل آمده در مساجد منطقه این اقدامات اجرا می شود.


کد مطلب: 495

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/495/طرح-نگهداشت-مساجد-ماه-رمضان

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com