کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شهردار منطقه 19 اعلام کرد:

برنامه های شهرداری منطقه در سال جاری

30 فروردين 1401 ساعت 7:57

نشست خبری شهردار منطقه 19 با محوریت اطلاع رسانی، ارائه گزارش از عملکرد سال گذشته و برنامه ها و چشم اندازهای مدیریت شهری در سال جدید برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهدی هدایت در ابتدای این نشست با بیان اینکه شعار اصلی ما در ابتدای حضور در منطقه تبدیل تهدیدها به فرصت و تردیدها به تصمیم بود، اظهار کرد:
دو معضل خلازیر و کوره‌های آجرپزی که نقاط ناکارآمد و فضاهای بی‌دفاع شهری را به وجود آوردند از مهمترین موضوعات منطقه است؛ همچنین اختلاف با موقوفه مروی به عنوان یکی از مالکان منطقه از مهمترین موضوعات بود که در این رابطه با موقوفه مروی توافقاتی را در جهت توسعه منطقه داشتیم و این اختلافات رفع شده است.

هدایت درخصوص برنامه های سال جاری در حوزه حمل و نقل و ترافیک به عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب و تندگویان اشاره کرد و افزود: کارگاه عمرانی این پروژه در منطقه 19 ایجاد شده و بخشی از این پروژه از منطقه 16 عبور خواهد کرد.
رفع گره ترافیکی میدان بهمن و تسهیل در روند عبور و مرور شهروندان، کاهش زمان تردد از پیامد های موثر این طرح است. همچنین احداث پارکینگ طبقاتی توحید در محله عبدل آباد،احداث پارکینگ مکانیزه نعمت‌آباد و ساماندهی میدان شقایق (خلازیر) از دیگر اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک در سال جدید خواهد بود.

او از افتتاح رسمی بازار و میدان خلازیر خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های کوتاه مدت شهرداری منطقه ساماندهی دستفروشان خلازیر بود که در این خصوص با هماهنگی شرکت ساماندهی شهر تهران خدمات اولیه فضای مناسبی برای فروشندگان و خریداران تأمین شد تا فعالیت خود را در محیطی ایمن ادامه دهند.همچنین ساماندهی میدان خلازیر در دستور کار قرار دارد و افتتاح رسمی بازار و میدان خلازیر با هم انجام می شود.

ساخت و ساز غیر مجاز به ویژه در ناحیه ۳ و استقرار تیمی در این ناحیه به منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجازکه تا کنون بیش از ۳۰۰ تخریب در این خصوص انجام شد از دیگر سخنان شهردار منطقه در این نشست بود.
به گفته این مسئول طرح بازآفرینی ناحیه ۳ در کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج تصویب  و پس از آن این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح خواهد شد و خروجی این طرح انسجام درساختار ناحیه، استفاده از عرصه‌های رها شده در بخش خدماتی و مسکن، تامین امنیت اجتماعی، ساخت مسکن استطاعت پذیر و جبران کمبودهای خدماتی انجام می شود.
شهردار منطقه19 با اشاره به اینکه خلازیر از حالت آشفته و از یک معضل تبدیل به پهنه اشتغال و صنایع دانش بنیان و اشتغال آفرین می شود، خاطر نشان کرد: حدود ۵۰ هکتار در این محدوده از حالت نابسامان به محرک توسعه تبدیل و از کوره های آجرپزی نیز به عنوان پروژه بزرگ مقیاس مسکن استفاده و حدود ۱۰ هزار واحد از بحث قرارگاه مسکن که در شهرداری مطرح است در منطقه ۱۹ اجرا خواهد شد.
ضمن اینکه برای بارگذاری جمعیتی درطرح جامع و تفصیلی این ظرفیت دیده شده و منطقه ۱۹ با آمار هر هکتار ۹۰ نفر، کمترین تراکم جمعیتی را دارد.
او گفت: طرح اولیه بوستان براساس منویات مقام معظم رهبری و تاکید بر اینکه این بوستان به عنوان‌ ریه تنفسی تهران محسوب می شود، تصویب شد و از آنجا که دو باند پرواز از بوستان عبور کرده، در چهار قسمت این بوستان اقداماتی مانند دهکده ورزش، پارک اکولوژی، سرای نوآوری و دانش بنیان و صنایع خلاق و نیز مجموعه ای برای آمادگی در بحران ایجاد می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه این منطقه جزو مناطقی است که بالاترین بودجه را به خود اختصاص داده و به نسبت جمعیت بالاترین افزایش بودجه بویژه در حوزه عمران با 120 درصد را در بین مناطق داشته است خاطرنشان کرد: با این حال آماده همکاری با بخش‌خصوصی و استفاده از ظرفیتهای آن و جذب سرمایه گذار هستیم.
شهردار منطقه درباره پروژه های عمرانی که در سال ۱۴۰۱ اجرایی یا تکمیل می شوند نیز توضیح داد و گفت: احداث مجتمع انتظامی در ناحیه ۳ با ۷ هزار متر مساحت، احداث مخزن آب شرب در بوستان ولایت، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب، میدان مرکزی میوه و تره‌بار، تکمیل مساجد اثنی عشر، ابوالفضل (ع) و باب الحوائج، تکمیل بلوار پاییزان، احداث سرای محله اسماعیل آباد و تکمیل آمفی تئاتر در ناحیه ۲ با مجموع ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای امسال پیش بینی شده است.
 


کد مطلب: 510

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/510/برنامه-های-شهرداری-منطقه-سال-جاری

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com