تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۰۴۸

دومین پویش نفس های تازه شهر

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16، از اجرای دومین پویش نفس های تازه شهر و کاشت نهال ویژه نوزادان (هر نوزاد یک درخت) در بوستان بهمن خبر داد.
دومین پویش نفس های تازه شهر
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16، وی ضمن اعلام این خبر گفت: طبق فرمایش رسول مهربانی ها، پیامبر اکرم ص، فرزند صالح گلی است از گلهای بهشت و او نعمتی است از جانب خداوند که شادی و سرزندگی را به خانواده ها هدیه می کند، از این منظر حضور هر نوزاد در خانواده، به مثابه بهار، به زندگی مشترک زوجین روح تازه ای می بخشد و امید و نشاط را برای آنها به ارمغان می آورد و چونان بهار طبیعت جان دوباره ای به زندگی آنها می بخشد.
وی افزود: میلاد فرخنده هر نوزاد نه تنها به خانواده بلکه به شهر نیز جان دوباره ای می بخشد و حضور او در شهر به عنوان، شهروندی جدید، محسوب می شود و چنانچه فرهنگ شهروندی،حس تعلق به شهر، مشارکت در توسعه پایدار شهری با حضور خانواده های آنها صورت گیرد، زمینه های حیات شهروندی خوب را تداوم می بخشد و از آنجا که فصل بهار، نمادی برای حیات دوباره طبیعت می باشد و از سوی دیگر تولد نوزاد، نوید بخش حضور یک شهروند جدید در شهر می باشد.
سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این باره خاطر نشان کرد: همه اینها بهانه های خوبی برای گرامیداشت حضور او می باشد و اداره کل امور بانوان در راستای تحقق رویکرد جوانی جمعیت و همچنین تحقق شعار "تهران ، شهر خانواده محور" برای دومین سال پیاپی در نظر دارد پویش نفس های تازه شهر ( هر نوزاد یک درخت)  را در سطح کلیه محله های شهر تهران جشن بگیرد به همین دلیل این پویش در بوستان بهمن منطقه با حضور جمعی از معاونین ، مدیران منطقه و تعدادی از نوزادان همراه با خانواده های عزیزشان اجرا شد.
 

وی افزود: فعال سازی کارگروه های زنان، خانواده و سبک زندگی ( تسنیم) در محلات نه گانه، افزایش حس تعلق مادر ، کودک و خانواده به محله و شهر ، تکریم و گرامیداشت تولد هر نوزاد به عنوان یک شهروند شهر، ترویج احترام به محیط زیست شهری ، شناسایی و جلب مشارکت بانوان فعال اجتماعی از طریق فعال سازی کارگروه سبک زندگی و خانواده (تسنیم) در محلات، شناسایی ظرفیت های محلی و تعامل با مراکز بهداشتی – درمانی و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودک و نوزاد و ... از اهداف اجرایی این پویش است.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر