تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۱۴۸۸
دبیر و جانشین شهردار در جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه 16 :

آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی در مواجهه با نزولات آسمانی

جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه 16 در فصل پائیز با محوریت آمادگي هرچه بیشتر در فصل سرما و به هنگام بارش نزولات آسمانی با حضور مدیران ارشد شهری و نهادهای تخصصی – امدادی عضو ستاد مدیریت بحران برگزار شد.
آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی در مواجهه با نزولات آسمانی
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16، سینا یارمحمدی با اعلام خبر فوق اظهار داشت : باتوجه به در پیش بودن فصل سرما و بارش نزولات آسمانی ، امیدواریم تمامی دستگاه های اجرایی اعم از مدیران شهری و نهادهای تخصصی – امدادی همگی ازآمادگی لازم برخوردار باشند و همچنین لایروبی مسیل ها و رسیدگی به شبکه های زباله گیر  ، یکی ازمهمترین  مواردی است که باید در دستور کار و مورد اهمیت قرار گیرد و امید است با تمهیداتی که معاونت خدمات شهری و دیگر عوامل اجرایی بکار خواهند بست شاهد عدم آبگرفتگی در زمان بارش باشیم.
وی در ادامه این نشست با توجه به جانمایی مخازن آب زیرزمینی افزود : کمبود منابع آبی در کشور از یکسو و همچنین  شرایط اضطرار و بحران از سویی دیگر،  منطقه 16 را براین داشته تا با همکاری و همیاری منطقه 6 آب و فاضلاب  اقدام به تعبیه و جانمایی  مخازن آب در سطح منطقه نموده  ، تا در زمان وقوع بحران و اضطرار شهروندان ساکن در محدوده از آب آشامیدنی برخوردار باشند .
درابتدای این جلسه دبیر ستاد مدیریت بحران  گزارشی جامع و کامل از عملکرد ستاد مدیریت بحران منطقه در 6ماه  نخست سال جاری از  قسمت های مختلف و همچنین گزارشی از دستورالعمل مدیریت بارش که شامل  لایروبی مسیل ها و انهار  می باشد در قالب پاور پوینت به مدعوین حاضر ارائه نمود.
شایان ذکر است موضوعاتی از جمله آموزش تیم حمایت روانی اضای دوام محلات، آموزش استفاده از پمپ آب روبین، آموزش چادر زنی، حضور اعضای دوام محلات در دوره های مربیگری TOT ، برگزاری مانور، برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه، برگزاری تمرین پناهگیری، تخلیه ایمن و حمل مصدوم و تشریح اقدامات رفع نواقص مرتبط با مرمت و بهسازی شبکه های اصلی و فرعی، کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران، اجرای طرح های اضطراری برای رفع نقاط آبگیر بر اساس اولویت بندی، پیگیری مقاوم سازی سازه ها(پل و ابنیه)، کاهش ریسک سیلاب ورودی های مترو و تجهیز ایستگاه ها، اجرای صحیح و دقیق فرآیندهای پایش، بازرسی و تعمیر و نگهداری به منظور حفظ کیفیت و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه هدایت و انتقال رواناب شهری و ... از موضوعاتی بود که در جلسه مطرح شد.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر