تاریخ انتشارشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۲۲۲

هنر زندگی 6

با مرور مباحث «هنرزندگی» و تمرین و اجرای قواعد پیشنهادی، در زندگی و روابط روزمره رفته رفته شاهد تغییرات جالبی در پیرامون خود خواهید بود.
چطورید!؟
خوبید!؟
قطعاً که با مرور مباحث «هنرزندگی» و تمرین و اجرای قواعد پیشنهادی، در زندگی و روابط روزمره رفته رفته شاهد تغییرات جالبی در پیرامون خود خواهید بود.
اجازه دهید در این هفته به توانمندی ذاتی که در وجود هر انسانی هست ولی معمولاً از آن غافل هستیم یادی کنیم.
این توانمندی معمولاً در هنگام گفتگو می تواند جلوه ی بیشتری یابد که می دانید موضوع سلسله مباحث ما نیز همین« تکنیک‌ها و قواعد گفتگوی سازنده» می باشد.

دقت کرده اید که گاهی با انسان هایی مواجه می شویم که در مواقعی از زندگی از سطح انرژی بسیار پایینی برخوردارند و در میان حرفهایشان صحبت از یاس و ناامیدی و ناتوانی در امور نسبت به خودشان دارند!؟ این افراد گاهی خود را بسیار بدشانس و بداقبال می دانند و انگیزه ی تحرک و زندگی کردنشان بسیار کم رنگ می گردد.
اینجاست که آن توانایی جادویی در وجود شما به هنگام گفتگو با چنین افرادی می تواند رخ نشان دهد و مخاطب بی رمق و بی انگیزه ی شما را احیا نموده و زنده گرداند و خون تازه و پر انرژی در رگ های روح و روانش به جریان اندازد! حتماً می پرسید چگونه!؟
فقط کافیست با یادآوری درست و حسابی از یک کار خوب و مثبتی که مخاطب شما در طول زندگی اش در ارتباط با کس دیگری انجام داده و شما از آن مطلع هستید، او را از زمین بلند کرده و ارزشمندی های همین آدم ناامید و بی رمق را به او یادآوری نمایید. اگر در هنگام بیان این کارخوب، درست مایه بگذارید و خیلی جدی به او بباورانید که این قبول نداشتن خودش را شما قبول ندارید و اتفاقا او را انسان نیک اندیش و توانمند و با اراده و با پشتکاری می دانید و نشانه اش را نیز با کار خوبی که او انجام داده به خودش اثبات نمایید، با این کار سطح «خودارزشمندی» فرد را بالا آورده و این تکنیک گاهی همچون همان احیای قلبی ریوی است که مرده ای را زنده می کند، منتها شما با انجام یک گفتگوی هدفمند همین کار را بجای جسم، بر روی روح آن شخص انجام داده اید‌.

فراموش نکنیم که همه ما همانطور که می توانیم در کمک های اولیه، مهارت های مربوط به تنفس مصنوعی و ماساژ قبلی و انجام فرایند احیای قلبی و ریوی( C.P.R) را بیاموزیم و تمرین کنیم و ماهر شویم و در بزنگاه های خاصی جان انسانی را نجات بخشیم، به همین نسبت نیز می توانیم در بالا بردن سطح «خودارزشمندی» افرادی که بی حس و حال هستند و گاهی نسبت به خودشان ناامیدند و خودشان را قبول ندارند، نقش احیاگری توانا را در هنگام گفتگو ایفا نماییم.

حواسمان باشد که کلماتی که از دهان ما بهنگام گفتگو خارج می شود همواره می تواند دارای انرژی های بسیار خوبی برای مخاطبمان باشد که البته کسب این‌مهارت نیاز به کمی توجه و دقت و تمرین دارد.
نکته ی جالب تر آنکه اگر در هنگام نیاز به اجرای تکنیک (C.P.R) کسی نمی تواند به خودش کمک کند، اما در انجام تکنیک بالا بردن سطح« خودارزشمندی» درزمانی که خودمان نیز گاهی احساس می کنیم از سطح انرژی روحی روانی خوبی برخوردار نیستیم، می توانیم با یادآوری خوبی هایمان به خود، مجدداً به همان حالت شاداب و پرانرژی و با انگیزه بازگردیم.
 
درود بر شما هم محله ای خوب و عزیزی که این مهارت و توانمندی شگفت انگیز را با انجام تمرین، در وجود خود هرچه پربارتر و پر ثمرتر می نمایید و آن را به هنگام گفتگو با مخاطب خود بکار می گیرید🙏🌹
 
فاطمه موسوی - روانشناس
شاهین نوش آبادی- مشاور

 
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر