تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۲۳۴

هنر زندگی (۷)

هنر زندگی (۷)

 
با سلام خدمت شما دوستان گرامی
 
تاکنون در مباحث هنر زندگی پیرامون نحوه گفتگوی اثربخش و اینکه چگونه در مراودات روزمره زندگی به یکدیگر انرژی مثبت دهیم، صحبت کردیم.
در این هفته با اجازه شما می پردازیم به یکی از مهمترین انواع گفتگو که همواره در بین انسانها در جریان بوده و شاید باورتان نشود که چقدر این گفتگو از اهمیت فراوانی برخوردار است به گونه ای که به جرأت می توان گفت سعادت جوامع بشری در گرو نحوه این گفتگو است!
نه اشتباه نکنید، اینکه گفتیم این گفتگو ازاهمیت بسیاری برخوردار است منظورمان گفتگو در بین سیاسیون و در مذاکرات بین المللی نیست، بلکه منظورمان «گفتگوی بین همسران» است. 👌
 
همسران به عنوان گردانندگان و مدیران خانواده و تربیت کنندگان نسل آتی در هر خانواده محسوب می‌شوند، همان خانواده هایی که هسته اولیه تشکیل جوامع بشری هستند.
بنابر این می توان با قاطعیت گفت که هرقدر گفتگوی همسران در جامعه‌ای راحت تر و روان تر و به دور از سوءتفاهم باشد، باعث ایجاد رابطه انسانی عمیق تر و با معناتری در درون خانواده شده و اثرات سودمند آن به فضای جامعه تسری می یابد و تاثیرات خود را در رابطه ی بین فردی و بین گروهی در اجتماعات انسانی بصورت کاملاً مثبت و انرژی بخش نشان می دهد.
چه اینکه همه می دانیم خانواده هسته و سلول اولیه تشکیل جوامع انسانی است و هرقدر این سلولها سالم و محکم و قوی باشند، پیکره جامعه نیز از توان و قدرت خوبی برخوردار است.
و خدا نیاورد آن روزی که در خانواده ای در بین همسران، گفتگوی خوبی در جریان نباشد!!!
باید گفت تمامی مشکلات زناشویی از همین گفتگوی نادرست آغاز می شود، از آنجاییکه همسران در گفتگو با یکدیگر دچار اشتباه در برداشت و یا همان سوءتفاهم می شوند که متأسفانه فراوانی آن در جامعه کنونی ما زیاد است.
 
🔴همسران اولین فرد انرژی بخش به یکدیگر هستند، ولی البته بعد از خودشان!
هر انسانی رفته رفته می آموزد که بهترین منبع کسب انرژی روحی روانی اش در خود او و در رابطه با پروردگارش و بخصوص به هنگام راز و نیاز و دعا و نیایش (نماز) می باشد. پس از رابطه ی بین خود و خدای مهربان، همسر آدمی که رابطه ی نزدیک در لحظات ناب زندگی با او سپری می شود مهم ترین منبع کسب انرژی مثبت می تواند باشد. جالب است که اگر رابطه با همسر را تجزیه و تحلیل نماییم بیش از ۸۰ درصد این رابطه را ارتباطات کلامی تشکیل می دهد که اگر این گفتگو سر و سامان خوبی یابد، کل زندگی همسران را تحت تاثیر مثبت و سازنده قرار داده و هردو از بودن باهم شادمان و خرسند بوده و زندگی رو به رشدی خواهند داشت.
 
تا اینجای بحث را داشته باشید تا از هفته آینده بر روی چند اصل مهم که در گفتگوی بین همسران بسیار سازنده و مفید هستند مطالبی را تقدیم حضورتان کنیم.
در طی هفته پیش رو سعی کنید مراقب گفتگوی خود با همه و بخصوص با همسرتان و نوع انرژی که تبادل می کنید، باشید🙏
شاد و سربلند و پیروز باشید🌹
 
فاطمه موسوی- روان‌شناس
شاهین نوش آبادی- مشاور
 
 
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر