تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۲۳۸

درخواست فرشته کریمی و ستارگان فوتسال جهان از فیفا برای رفع تبعیض

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران از جمله ستارگان جهانی است که نسبت به عدم برگزاری جام جهانی زنان به فیفا اعتراض کرده است
درخواست فرشته کریمی و ستارگان فوتسال جهان از فیفا برای رفع تبعیض

فرشته کریمی متولّد ۱۷ بهمن ماه ۱۳۶۷ خورشیدی در محلّهٔ نازی‌آباد تهران است. او یکی از ملّی‌پوشان تیم ملی فوتسال زنان ایران و از ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان جهان (به انتخاب سایت فوتسال پلنت) در سال ۲۰۱۳ بود. فرشته کریمی به همراه تیم ملی فوتسال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ با شکست یک بر صفر ژاپن قهرمان آسیا شدند.
 

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران از جمله ستارگان جهانی است که نسبت به عدم برگزاری جام جهانی زنان به فیفا اعتراض کرده است.
به گزارش ایسنا، برجسته ترین بازیکنان فوتسال زن جهان از فیفا خواسته اند تا با راه اندازی جام جهانی زنان به رویکرد "عمیق تبعیض آمیز" خود در مورد بازی زنان پایان دهد.
این نامه با استناد به "نگرانی عمیق" نسبت به "بدرفتاری و بی توجهی عمومی" به این ورزش در بین زنان، رفتار فیفا را "بسیار تبعیض آمیز" خوانده و می گوید که برابری جنسیتی را نقض می کند.
این نامه در حالی به اینفانتینو ارسال شده است که نهمین دوره جام جهانی فوتسال مردان در لیتوانی در این هفته شروع می شود و رقابت های جام جهانی زنان هنوز برگزار نشده است.
فرشته کریمی بازیکن برجسته ایرانی در قهرمانی تاریخی در سال ۲۰۱۵  به گاردین گفت عدم حضور در جام جهانی زنان "بزرگترین ضعف فیفا" است و افزود: "امیدوارم این تبعیض جنسیتی در فوتسال به زودی از بین برود و ما زنان فوتسال به آرزوی خود برسیم.
 
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر