تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۲۴۹

جلسه هم اندیشی جمعی از فارغ التحصیلان مجتمع شریعتی

جلسه هم اندیشی جمعی از فارغ التحصیلان مجتمع شریعتی
هفته گذشته جمعی از دانش آموزان قدیمی مجتمع شریعتی و از اعضای موسسه همیاران رشد نازی‌آباد بر اساس روال چند سال گذشته برای تجدید دیدار ـ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ـ در محل موسسه گردهم آمدند. در این نشست علاوه بر دانش آموزان، تنی چند از دبیران محترم نیز حضور داشتند .
در ابتدا آقای صنیع‌خانی پس از خیرمقدم و احوال‌پرسی، پیشنهاد کردند که برای پربار شدن نشست‌ها اقداماتی که بتواند به رشد و بهبود کیفیت زندگی در محله نازی‌آباد کمک کند، صورت پذیرد. ایشان پیشنهادی مبنی بر ایجاد تشکلی از هزاران دانش آموخته موسسه شریعتی که در داخل و خارج از کشور زندگی می کنند را مطرح نموده و درخواست کردند که از این پتانسیل در جهت خدمت رسانی به مردم، خصوصا منطقه 16 بهره برداری گردد. سپس دوستان حاضر برخی از مشکلات فرهنگی ـ اجتماعی و اقتصادی را که در جامعه و محله وجود دارد را برشمردند از آن جمله :
ـ بیگانگی کودکان با کتاب
ـ ضعف کودکان و نوجوانان در برقراری ارتباطات اجتماعی
ـ ناتوانی آموزش و پرورش و خانواده‌ها در تربیت درست کودکان
ـ بیکاری و عدم اشتغال جوانان
ـ عدم توسعه سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوی کمکی نهاد‌های دولتی

دوستان هم نظر بودند که می توان با انجام فعالیت های کوچک عام المنفعه کار را شروع کرد و باور داشت که در آینده، مجموعه این کارهای کوچک می تواند برآیند بزرگی داشته باشد.
آنگاه پیشنهادات مختلفی در جهت رفع مشکلات و معضلات منطقه مطرح شد از آن جمله:

ـ ساماندهی افرادی که در دوران بازنشستگی هستند ولی از توان جسمی و فکری قابل توجهی برای کمک به دیگران برخوردارند.
ـ بهره‌گیری از ظرفیت و فضای مکان های مختلف اجتماعی موجود در منطقه
ـ آموزش جوانان علاقه مند در حوزه‌های فناوری‌اطلاعات، تولید محتوا و انیمیشن که با وجود سرمایه گذاری نسبتا اندک می تواند در آتیه ایجاد شغل نموده و در حوزه های فرهنگی هم تاثیر گذار باشد.
 
در خاتمه پیگیری پیشنهادات به نشست آینده موکول شد.
 
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر