تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۳۲۸

اجرای طرح رصد در منطقه 16

جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه 16 آبان ماه سال جاری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و هیئت همراه، شهردار منطقه 16، معاونین منطقه، مدیر مدرسه علامه حلی، مدیر روابط عمومی سیلوی تهران، دبیر هماهنگی ستاد شورایاران ، دبیران شورایاری محلات جوادیه، علی آباد جنوبی و نازی آباد و ... در سالن جلسات دفتر شهردار منطقه برگزار شد
اجرای طرح رصد در منطقه 16
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16، بعد از قرائت کلام الله مجید ، از معضلات و مطالبات مردمی منطقه مواردی از جمله وجود مشاغل مزاحم(کارگاه های سنگ بری)، سد معبر و ترافیک در نازی آباد، کابل های فشار قوی، روشنایی بوستان ها، عدم مناسب سازی نهرها و پل ها، ریزش آب مرغ فروشی ها در کوچه های محل از نظر زیست محیطی، درخواست جابه جایی توقفگاه اتوبوسرانی در محله یاخچی آباد، وجود ترمینال جنوب و معضلات ترافیک و آلودگی، احداث مددسرا برای معتادین متجاهر، احداث سوله بحران در محله جوادیه، مناسب سازی خیابان شهید همدانی، املاک واقع در حریم ریل راه آهن، جا به جایی میوه و تره بار اصلی در محله نازی آباد، ساخت پارکینگ های طبقاتی در محله باغ آذری، تجمع معتادان در بوستان میثاق، زمین های محله فهیم آباد و ... مطرح شد، سپس هر یک از دبیران حاضر در جلسه بخشی از اولویت ها و مشکلات منطقه را بازگو کرد.
سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16 ، ضمن تشکر از حاضرین گفت: از ظرفیت های منطقه استفاده می کنیم، دو ماه آینده گزارشی کامل و جامع ارائه می دهیم، در این جلسه نقاط ضعف منطقه مطرح شد، منطقه نقاط بالقوه ی بسیار مهمی دارد که در توسعه منطقه نقش بسزایی دارد.
 

آخوندی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به منطقه 16، منطقه ی قهرمان پرور، قهرمانان ورزشی، شهدا و خانواده هایشان که خدمتشان سر تعظیم فرود می آوریم، انصافا به آقای روحانی برای حضور در این منطقه تبریک عرض می کنم و خوش به حال منطقه 16 به دلیل حضور شهردار مردمی، خواهشی که دارم نظارت به صورت دائمی باشد ، بازدید ها ادامه داشته باشد و در قالب جلسه باقی نماند و کامل اجرایی شود، برنامه ها با توجه به نیازهای شهروندان اولویت بندی شود و انشاالله بتوانیم کارهای ارزشمندی انجام دهیم.
بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز خدمت در طرح رصد را توفیق دانست و گفت: این طرح یکی از دغدغه های بنده حقیر است و از موضوعاتی است که علاقه مندم خود حضور داشته باشم ، برای اینکه رضایت شهروندان را همراه داشته باشیم باید از طریق نماینده ها و معتمدین محلی اقدام کنیم، درصد رضایت شهروندان از شهرداری نمره 11 از 20 است با اینکه در حوزه شهرداری تهران اقدامات زیادی صورت گرفته و کارهای بزرگی انجام شده ولی اینکه رضایت حاصل نشده بسیار مهم است باید رویکردها تغییر کند و هدف رضایت شهروندان باشد، مثلا اگر در یک محله بافت فرسوده، تیرهای برق، موضوع امنیت و ... برای شهروندان مهم است باید دغدغه، مشکلات مردم باشد تا رضایت حاصل شود.
مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با تاکید به اینکه باید فرصتی که خداوند برای خدمت به مردم در اختیارمان قرار داده را قدر بدانیم، گفت: خوشحالم که جناب روحانی با توجه به مدت زمان کم ولی اشراف کامل به منطقه دارند، با توجه به بازدید ها بودجه سال 1401 را در نظر می گیریم  و ظرف مدت دو هفته بعد از این جلسه برای تدوین پروژه ها و بودجه با در نظر گرفتن نظرات نخبگان ، شورایاران و .... اولویت ها در اختیار شورا قرار گیرد، باید موضوعات اولویت دار در دست اجرا قرار گیرد، منطقه باید کار ویژه انجام دهد، احداث بوستان، مجموعه ورزشی، بحث بافت فرسوده، مترو و ... بسیار مهم است محکم وارد شوید تا بتوانید از حق و حقوق منطقه دفاع کنید، دوستان ناظر هم محله به محله نظارت کامل داشته باشند، سامانه جدیدی نیز برای ثبت نظرات و مسائل شهروندان راه اندازی می شود تا از حالت سلیقه ای خارج و به مشارکت فراگیر تبدیل شود.
همچنین نخبگان و افراد شاخص مرتبط با جلسه هریک به مشکلاتی در خصوص محلات نه گانه اشاره کردند.
در ادامه جلسه حسن زاده به نمایندگی از فعالان در حوزه شورایاری خاطرنشان کرد: پیوستگی اجتماعی در منطقه 16 بسیار بالا است و هرچه این پیوستگی و چسبندگی بیشتر باشد رضایت بیشتر می شود، باید تلاش کنیم تعلق خاطر محلی ایجاد کنیم، باید این مسائل از جلسات خارج و اجرایی شود، پیگیری طرح ، اتفاقی است که به عنوان برگ برنده طرح رقم می خورد.
شایان ذکر است بعد از جلسه حاضرین برای اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مقبره شهدای گمنام بوستان بهمن حاضر شده و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) در نماز جماعت شرکت کردند.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر