تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۴۰

هنر زندگی (۱۷)

هنر زندگی (۱۷)

عزیزان همراه و همدل سلام🌹 

می بینید که زمان و روزگار داره عین برق و باد میگذره!؟ رسیدیم به آخر آبان! هشتمین ماه از سال ۱۴۰۰ هم به پایان رسید، اگر می خواهید در این گذر سریع زمان، لحظات عمرمون به خوبی بگذره بهتره که اهل محبت کردن به اطرافیانمون باشیم، با این کار دنیای زیبایی را در اطراف خودمون پدید می آوریم چون همه محبت کنندگان را دوست دارند👌 
در این هفته در پاسخ به سوال یکی از همراهان «هنر زندگی» که پرسیده بودند :آیا روش های ارائه شده برای عذرخواهی همسران از یکدیگر فقط برای آقایان کاربرد دارد یا خانمها هم می توانند از این روش ها استفاده کنند!؟  قصد داریم تا مشروحا در این ارتباط با هم گفتگو کنیم، چرا که ضرورت دارد تا بر روی توسعه ی «فرهنگ عذرخواهی» خیلی بیشتر از اینها بحث و بررسی داشته باشیم و در پاسخ به سوال دوست عزیزمان، روش های عذرخواهی را به تفکیک بیان کنیم:

🔴 روش هایی برای عذرخواهی آقایان از خانمها: 

بهتر است آقایان هنگام معذرت خواهی از همسر خود اینگونه عمل کنند:
- اگر همسرتان از دست شما عصبانی شده و رنجیده است باید بررسی کنید که او از کدام حرفتان ناراحت شده است؟ کمی به عقب بازگردید و ببینید دقیقاً کدام گفتار یا رفتار شما باعث آزردگی خاطرش شده!؟ گاهی بهتر است در این مورد صادقانه از خودش سوال کنید.
- از روی چهره همسرتان تشخیص دهید که او از مسئله خاصی ناراحت شده و یا صرفاً کمی دلبری می کند و کارهای او ناز و ادای زنانه است در این صورت می توانید با چند کلام زیبا ناراحتی را از دل همسرتان  به در آورید.
- اگر همسرتان از شما ناراحت
شده ، از او کناره گیری نکنید، بلکه با زدن حرفهای قشنگ ناز او را بخرید. آقایان در این زمینه نیاز به مهارت آموزی بیشتری دارند و باید توجه داشته باشند که یکی از نیازهای مهم عاطفی روانی همسرشان، همین ناز کشیدن از اوست. 
- پس از ناراحتی همسرتان شما اخم نکنید و بابت کار یا رفتارتان عاشقانه از او عذرخواهی کنید و قول دهید آن کار یا رفتار را دیگر تکرار نخواهید کرد و او را دوست دارید.
- اگر شما فقط با کارها و اعمال خود به همسرتان نشان دهید که از کارتان پشیمانید سخت در اشتباهید زیرا قوی ترین حس یک بانو حس شنوایی اوست پس قبل از دیدن معذرت خواهی در عملتان از او با زبانتان معذرت خواهی کنید. فراموش نکنید که در فرایند عذرخواهی، کلام صادقانه و پوزش طلبیدن با بیانی خالصانه اثرات معجزه آسایی در بخشیده شدن شما از سوی او دارد.
- گاهی باید وقت را از دست ندهید، از همسرتان خیلی زود عذرخواهی کنید و در معذرت خواهی از همسر تعلل نکنید زیرا در صورت تعلل زیاد ممکن است میزان ناراحتی همسر شما بیشتر شود.
- بهتر است بعد از عذرخواهی هدیه ای کوچک و یا حتی چند شاخه گل برای همسرتان هدیه بگیرید، مبلغ کادو مهم نیست، یاد کردن اوست که برایش مهم است.
- اگر هنگام معذرت خواهی فرزندتان در کنار شما بود خجالت نکشید و از همسرتان محترمانه عذرخواهی کنید تا آنها عذرخواهی را از شما بیاموزند. این موضوع مهمی در فرزند پروری است.

🔴 روش هایی برای عذرخواهی خانم ها از آقایان:

توصیه می کنیم خانم ها هنگام معذرت خواهی از همسر اینگونه عمل کنند:
- اولین واکنشی که آقایان پس از ناراحتی از حرف همسر خود نشان می دهند معمولاً سکوت کردن و یا اخم و بی محلی است. در این زمان خانم ها باید به آنها زمان دهند تا با خود خلوت کنند.
- اگر همسر شما سکوت نمی کند و غر می زند بگذارید این کار را انجام دهد زیرا آقایان نیاز به زمان دارند و روند کند تری را در این زمینه نسبت به خانم ها طی می کنند. بسیاری
از خانم ها در این هنگام می خواهند خیلی سریع پاسخ دهند، اما گاهی سکوت کردن، شما را به نتیجه دلخواه خیلی نزدیکتر می سازد.
- سریع معذرت خواهی نکنید و بعد از گذشت ده دقیقه این کار را انجام دهید زیرا در صورت معذرت خواهی سریع فقط با عمیق تر شدن ماجرا مواجه خواهید شد و خیلی هم تعجب خواهید کرد که چرا عذرخواهی شما نتیجه ی معکوس داد! 
- پس از معذرت خواهی دوباره ماجرا را بازگو نکنید و این طور نشان دهید که اتفاقی نیافتاده است. به قول قدیمی ها این کار نمک بر زخم پاشیدن است و تکرار مسائل گذشته اصلأ برای آقایان جالب نیست!
- بعد از عذرخواهی به همسرتان زمان دهید تا عذرخواهی تان را بپذیرد و توقع نداشته باشید که او بلافاصله بعد از عذرخواهی شما را در آغوش بگیرد.
- بعد از عذرخواهی برای نشان دادن اینکه به او اهمیت می دهید به کارهایی که او دوست دارد یا متعلق به اوست بپردازید. کارهایی که همسرتان دوست دارد و یا از شما می خواهد، انجام دهید. معمولاً این کارها برای آقایان خیلی بهتر از معذرت خواهی کلامی است زیرا آقایان بیشتر از اینکه متکی به کلام باشند متکی به عملند.
- در برابر فرزندانتان از همسرتان عذرخواهی کنید تا آنها طریقه عذرخواهی را یاد بگیرند. شما نیز این موضوع را در امر فرزندپروری مدنظر قرار دهید و بدانید که خیلی خوب است فرزندان عذرخواهی پدر و مادرشان از یکدیگر را به چشم ببینند و این رفتارهای بزرگوارانه را با خود به زندگی آینده شان ببرند.
- به صورت کلامی و با بیان جملات محبت آمیز بگویید که کار یا رفتارتان اشتباه بوده و حق را به او بدهید.

در انتها این نکته را برای همسران گوشزد می کنیم که عذرخواهی هرچه صادقانه و خالصانه تر باشد و خطای مربوطه تکرار نشود، قطعاً تاثیرش بیشتر و کارسازتر است.

امید است هنگامی که لازم است، در اجرای روش های عذرخواهی موفق باشید🌹

فاطمه موسوی، روان شناس
شاهین نوش آبادی، مشاور
 
۱
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام ،
ممنون از سایت خوبتون. من خیلی اتفاقی با سایت شما آشنا شدم نازی ابادی هم نیستیم ولی خانوادگی این قسمت هنر زندگی را می خونیم. این خانم چقدر صداشون خوبه . برامون شده مجله
شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر