تاریخ انتشارشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۱۹

هنر زندگی(۲۷)


سلام بر وجود نازنین شما، شمایی که حواستان به خودتان هست تا رفتار و گفتارتان به گونه ای باشد که آرامش را برای خود و عزیزانتان به همراه داشته باشید 🌹🌹🌹

قبلاً هم به این موضوع اشاره کردیم افرادی که عشق و محبت را در وجود خود رشد می دهند در ایجاد آرامش در محیط اطراف خود بسیار موفق هستند و اینکه بهترین راه افزایش عشق و مهر و محبت در وجود انسان، همانا تمرین و تلاش در ابراز آن به انسانهای پیرامونی است. اینکه فرد تلاش کند تا انسان مهربانی باشد و مدام به دیگران لطف و محبت و تکریم و احترام کند بسیار تلاش ارزنده ایست. 
اکنون با هم برویم و راه های مختلف محبت کردن به دیگران را مرور کنیم:

🔴 محبت کردن اصلأ کار سختی نیست

در حقیقت باید گفت که ذاتاً انسان، موجود با محبتی است و مدام می تواند به اطرافیان خویش محبت نماید و از زندگی لذت بیشتری ببرد. فقط زمانی که دچار غفلت یا خودخواهی می شود از ابراز محبت سرباز می زند و اینجاست که در نهایت، آرامش را نیز از خود سلب می نماید. 
خداوند منان نیز وعده داده است که بعد از ازدواج در بین زوجین محبت را برقرار سازد و همه می دانیم که وعده های خداوند مهربان تخلف ناپذیر است، آنجا که در سوره روم آیه ۲۱ میفرماید: « وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ. و باز یکی از آیات (لطف) او آن است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید که در کنار او آرامش یافته و با هم انس گیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود. در این امر نیز برای مردم با فکرت ادله‌ای (از علم و حکمت حق) آشکار است.» بنابر این ملاحظه می شود که زمینه های بسیاری برای با محبت بودن آدمی فراهم است.
شما زمانی می توانید از شیرینی و آرامش در زندگی لذت ببرید که محبت در بین شما موج بزند، با وجود محبت، ماشین زندگی شما به مسیر خودش به خوبی ادامه می دهد. ای‌کاش هر خانواده‌ای ارزش مهر و محبت را می‌دانست تا همه زندگی های زناشویی به همین نحو با موفقیت پیش می‌رفت. مهر و محبت به اعضای خانواده و خصوصا به همسر، دارویی است برای تسکین تمامی دردها و مشکلات. محبت بهترین سوخت برای بکار انداختن ماشین وجود انسان در تمامی جاده‌ها و سنگلاخ‌هاست.
شما از هر چیزی می‌توانید برای محبت استفاده کنید، از کلمات، کار، آشپزی، ظرف شستن، تلویزیون دیدن، بازی با بچه‌ها، حتی از خود اختلافات و اشتباهات!!! شما می‌خواهید این کانال تلویزیون را ببینید و همسرتان آن یکی را. این یک اختلاف است، می‌توانید آن را تبدیل کنید به یک دعوا؛ کوچک یا بزرگش فرق نمی‌کند و یا می‌توانید تبدیلش کنید به یک ابراز محبت! فقط باید اراده کنید و فکر کنید و انجامش دهید. هیچ سختی هم در کار نیست. اگر نظر ما را می‌خواهید می توانید با بزرگواری اصلا تلویزیون نبینید و به انتخاب همسرتان احترام بگذارید. همین حرکت ساده یک لطف و یک ابراز محبت محسوب می شود و شما وقتی طعم چنین گذشت های کوچک اما پر تعداد را در زندگی بچشید چقدر در خود احساس آرامش بیشتری می کنید. تنها کافیست تا براى داشتن یک زندگى با نشاط و موفق خوب بیندیشید، وقت بگذارید، احساس مسئولیت کنید، موانع ارتباط سالم را از میان بردارید و به عوامل ایجاد کننده روابط سالم توجه کنید. اگر بتوانید به همین ترتیب بذر محبت را در بین اعضای خانواده بکارید قطعا ثمره پایداری و رضایتمندی را در زندگی خود خواهید دید. انسان ها از داشتن رابطه مثبت و خوشایند با دیگران، هم احساس رضایت می‌کنند و هم مایل به تداوم آن هستند و بسته به میزان ابراز عاطفه مثبت و خوشایند، پایداری اینگونه روابط و رضایت‌مندی از چنین رابطه های گرم و صمیمی نیز بسیار بالا خواهد بود.

موفقیت شما را در ابراز محبت های کوچک و پر تعداد در صحنه های مختلف زندگی آرزومندیم🌹🌹🌹

فاطمه موسوی، روان شناس
شاهین نوش آبادی، مشاور


 
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر