تاریخ انتشارشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۲۹

علیرضا محمدی

علیرضا محمدی
علیرضا محمدی متولد سال 1353 در محله جوادیه ( کوچه باشگاه) است . مادرش خانم مومنه ای بوده و تا سیکل تحصیل کرده بود.
پدرش از دانش آموختگان دانشگاه علم و صنعت بود که به دلیل کار سیاسی در دانشگاه تحصیلاتش را نیمه تمام رها کرده و نزد مهندس بازرگان و مهندس سحابی در شرکت سافیاد مشغول به کار می شود.
پدرایشان متولد همدان و شاگرد آیت الله معصومی بوده است. قبل از انقلاب مدتی در دفتر آیت الله طالقانی و پس از انقلاب در مدرسه علوی و دفتر امام خمینی مشغول به کار بوده است و پس از دستور امام خمینی با چنئ نفر از دوستانشان برای بازسازی کردستان در آن منطقه به فعالیت می پردازد.
مهندس علیرضا محمدی تحصیلات ابتدایی را در دبستان بعثت جوادیه سپری کرده است. خانواده ایشان سپس به منطقه خانی آباد نقل مکان می کنند. در پایان دوره راهنمایی در امتحانات دبیرستان البرز قبول شده و دو سال آنجا تحصیل می کند.
دو سال پایان دوره دبیرستان را دردبیرستان رشد زیر نظر اساتیدی چون آقایان زندیه ، عراقی نیا، رزاقی ، عنایت پور، عباس زاده، فرهمند، درویش و ... به پایان می رساند.
سال 71 در کنکور سراسری و در رشته ریاضی حائز رتبه 76 شده و در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته عمران مشغول به تحصیل می شود. سپس در ادامه در رشته مهندسی زلزله ادامه تحصیل داده و سال 77 فارغ التحصیل می گردد.
وی در آغاز فعالیت های حرفه ای در یک کارگاه ساخت دوازده بلوک مسکونی در سه دختران شهر ری مشغول می شود. سپس به مرکز مطالعات راه آهن رفته و پس از وقوع زلزله های قائن و اردبیل و بجنورد برای نظارت بر ساخت جذب بنیاد مسکن می شود.
محل بعدی فعالیت های علیرضا محمدی، مشاوره شرکت داهه و طراحی و ساخت کارخانه های صنعتی بود که بیشتر در حوزه سیمان فعال هستند.
وی در حدود 20 خط در کارخانه های سیمان کشیده است .
مهندس محمدی مدتی را در یک شرکت آلمانی مسئول بخش طراحی و اجرای سیویل و استراکچر بوده ولی در پی تحریم های بانکی و عدم امکان مراودات مالی از آن ها جدا شده و به ایران باز می گردد.
نمای چهارسوق در خیابان جمهوری اسلامی تهران از کارهای ایشان است.
مهندس علیرضا محمدی هم اکنون مشغول ساخت دیتاسنتر برای شرکت همراه اول بوده و همچنان در منطقه خانی آباد سکونت دارند.
برای ایشان در ادامه زندگی و فعالیت های ارزشمندشان آرزوی توفیق روز افزون داریم.  
 
۵
نام شما
آدرس ايميل شما

منـصور آناهیده
feedback
Greece
درود خداوندی بر تک تک بچه های جوادیه و نازی آباد که همیشه بدعت گذار در تمامی عرصه ها بوده و هست
شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر