تاریخ انتشارشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۶۶۶

هنر زندگی (۵۴)

سلام و درود بر شما خوبان

همسران موفق در مسیر طولانی زندگی برای تداوم عشق و علاقه خود نسبت به یکدیگر از روشهایی استفاده می کنند که همواره روابط خود را با یکدیگر گرم و قوی نگه می دارند. آنها مراقب هستند که آفتهای رایجی که باعث سرد شدن رابطه بین زن و شوهر می گردد در روابطشان وارد نشده و آنها را کنترل نمایند. بنابراین لازم است تا ببینیم زوجین موفق در این رابطه چه می کنند!؟

🔴 همسران موفق چگونه روابط خود را با یکدیگر گرم و صمیمی نگه می دارند!؟

باید اعتراف کنیم که گرم نگه داشتن رابطه در بین همسران از مهارتها و هنرهای مهم زندگی است که اتفاقاً این روزها به آموختن این مهارت و هنر زندگی بیش از پیش نیازمندیم.
امروزه گزارش های زیادی از سرد شدن رابطه در بین همسران به گوش می رسد که اخبار جالب و امیدوار کننده ای نیستند.
با بررسی زندگی هایی که به مرور به سردی گراییده به وضوح می بینیم که اغلب این زندگی ها آغاز بسیار زیبا و عاشقانه ای نیز داشته اند اما به مرور زمان و رفته رفته از گرمی و حرارت این روابط کاسته شده و کار به جایی می رسد که اگر نگوییم رابطه زوجین به جنجال و مشاجره کشیده، اما در خوش بینانه ترین حالت سکوت مرگباری بین ایشان حاکم شده که گویی هیچ حرفی ندارند که باهم بزنند! 
به راستی چرا اینگونه می شود و چرا آن همه شور و اشتیاق دوران نامزدی در همان سالهای نخستین زندگی رنگ می بازد!؟ 
شاید بهتر باشد باز هم پاسخ سوال خود را در زندگی زوجین موفق جستجو کنیم و ببینیم که آنها چه می کنند که دچار این آفت نمی شوند!؟ 
 

اولین قدم آن است که همسران موفق علاقمند هستند و دوست دارند که روابط خود را گرم نگه دارند، بنابر این آنها معمولاً برای جلب محبت همسر خود، بیشتر تلاش کرده و سعی می کنند ارتباط بیشتری باهم برقرار کنند! وقتی آنها از نظر عاطفی و ذهنی با هم در ارتباط بیشتری هستند حتماً که ارتباط جسمی بسیار بهتر و با کیفیت تری هم خواهند داشت. آنها این فوت کوزه گری را در زندگی خود به اجرا می گذارند که سعی می کنند اوقات باکیفیتی را با هم بگذرانند؛ یعنی باهم قدم می زنند، دست یکدیگر را می گیرند، درباره موارد مهم با هم صحبت می کنند و به این گفتگوی موثر اهمیت می دهند و به نظرات یکدیگر توجه می کنند. این کار را به صورت منظم و همیشگی انجام می دهند و با این کار جذابیت خود را برای یکدیگر افزایش می دهند. لازم است بگوییم که جذابیت چیزی فراتر از زیبایی ظاهر است. همراهی فکری و سازگاری عاطفی به شدت می تواند همسران را برای هم جذاب تر و دوست داشتنی تر نماید .چون در چنین رابطه ای مدام این پالس را به هم می دهند که برای هم مهم هستند و تلاش می کنند باهم سازگارتر و همراه تر باشند. 
از روشهای دیگری که همسران موفق برای گرم نگه داشتن رابطه ی خود با همسرشان بکار می گیرند، تمرین قدرشناسی، آنهم به طور منظم و مستمر است. آنها تمام مواردی را که درباره همسرشان لازم است تا مورد قدردانی قرار گیرد مانند زحماتی که در زندگی می کشد و یا نظری که ارائه می کند یا صبر و حوصله ای که به خرج می دهد و یا هر همراهی و سازگاری و فداکاری دیگری که در طول زندگی از خود بروز می دهد را در نظر گرفته و به خود یادآوری می کنند. سپس از شیوه های گوناگون و مختلفی برای قدردانی استفاده می کنند.
 

گاهی از قدردانی زبانی استفاده کرده و گاهی به صورت عملی و جسمی، همچون در آغوش کشیدن و حتی گاهی در حد تهیه یک فنجان چای و قهوه و تقدیم آن در درون یک سینی کوچک به همسر و نشستن و باهم نوشیدن و البته گاهی هم در مواقع لازم رفتن به یک مسافرت و یا تهیه هدیه و کادو از مبالغ کم تا زیاد که البته مهم همان نفس قدردانی است و میزان خالص بودن این حرکت ارزشمند، استفاده می نمایند!
 همه این رفتارها و روابط که به نوعی تأیید شدن توسط شریک زندگی است، قطعاً باعث می شود احساس بسیار خوب مهم بودن در زندگی داشته و هیچگاه احساس سردی در روابط به آنها دست ندهد.
همه ما در زندگی به یک متحد نیاز داریم و احساس نزدیکی و ارتباط صمیمانه با او یکی از هدایای رایگان است که در زندگی می توانیم از طریق همسرمان به خود هدیه کنیم و این همان کاریست که زوجین موفق از طریق همسرشان در حق خود روا می دارند.
 

بحث در این خصوص را در هفته های آتی باهم دنبال خواهیم کرد. توصیه می کنیم شما نیز مانند زوجین موفق بر روی روش ها و تکنیکهای مطرح شده برای گرم ماندن و تعمیق روابط خود با همسرتان تأمل نموده و آنها را تمرین کنید. همانطور که ملاحظه می نمایید یک اصل مهم در این روشها و تکنیکها که به ظاهر ساده می نمایند همان نحوه اجرا و استمرار و تکرار آنها با رعایت خلاقیت در بوجود آوردن موقعیتهای نسبتاً جدید می باشد.
 با آرزوی موفقیت برای شما همسران گرامی در بکارگیری این روش ها و گرم نگه داشتن روابط خود با همسر عزیز و گرامی تان

تهیه و تنظیم:
فاطمه موسوی، روان شناس
شاهین نوش آبادی، مشاور امور خانواده


 
۲
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر