کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقدامات منطقه 16 در طرح استقبال از مهر

20 شهريور 1401 ساعت 12:38

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16 اظهار داشت: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر اینکه مدیریت شهری سهم زیادی در آماده سازی مدارس دارد تمام توان خود را برای آماده سازی مدارس و پذیرایی از دانش آموزان به کار می گیریم.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16، شهردار منطقه از تمهیدات ویژه در طرح «استقبال از مهر» به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این طرح در بازه ی زمانی 15 شهریور الی 15 مهر ماه سال جاری با هدف مدیریت یکپارچه و هماهنگ و انجام اقدامات لازم برای سهولت در دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به مراکز آموزشی، کمک به ارتقاء سطح خدمات آموزشی، کمک به تجهیز، بهسازی، نوسازی و ایمن سازی محیط های پیرامونی مراکز آموزشی، زیباسازی مراکز آموزشی و جلوه بخشیدن به نمای آن ها، ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی با رویکرد افزایش مهارت های زندگی شهری در قالب برنامه های اجتماعی و فرهنگی، اقدامات عمرانی، زیباسازی و نظافت شهری، روان سازی و ایمن سازی ترافیک شهری و ... در محلات نه گانه اجرا می شود.
 


روحانی در ادامه به رسیدگی ویژه به امور نگهداشت شهر با اولویت پیرامون مراکز آموزشی با محوریت آسیب شناسی و رفع نواقص اشاره کرد و گفت: پیرایش شهر و حذف زوائد فیزیکی و بصری نما، شستشو و پاکسازی نماها و زیباسازی جداره های شهری، رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری، المان ها و احجام شهری و حذف زوائد فیزیکی، آسیب شناسی و رفع نواقص پل های عابر پیاده معمولی و مکانیزه، رفع نواقص سرویس های بهداشتی شهری و پارکی، هرس شاخه های سرگیر و خشکه زنی درختان معابر، بازپیرایی، ترمیم، مرمت و رفع نواقص فضای سبز(معابر، لچکی، رفیوژ، رمپ و لوپ)، که تمامی موارد فوق با اولویت معابر منتهی به مراکز آموزشی است.
او با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با این موضوع گفت: این جلسات به منظور ارائه خدمات آموزش و ترافیک، همکاری و هماهنگی مدیریت شهری و سایر ارگانها در راستای ارائه خدمات مطلوب تر جهت تسهیل در تردد همزمان با آغاز سال تحصیلی برگزار می شود، ایمن سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی با نصب علائم و انواع تجهیزات ترافیکی، ساماندهی توقف خودروها در حاشیه مراکز آموزشی، شناسایی گره های ترافیکی، ساماندهی توقف خودروها در حاشیه مراکز آموزشی، شناسایی گره های ترافیکی، نظارت و مدیریت بر عملکرد سرویس های حمل و نقل، هماهنگی با دستگاه های امدادی جهت مدیریت سوانح ، اطلاع رسانی جامع درخصوص مسائل ترافیکی و جلب مشارکت های مردمی جهت همراهی با طرح های ترافیکی توقف کلیه عملیات عمرانی شامل حفاری و سایر عملیات  عمرانی محل عبور و مرور، نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای رعایت فاصله اجتماعی با توجه به شرایط بیماری کرونا و ... از جمله موضوعاتی است که در این جلسات مطرح و بررسی شد.
وی ادامه داد: مراحل اجرای طرح استقبال از مهر در سه مرحله، مرحله اول: برنامه ریزی و تشکیل جلسات هماهنگی ستاد استقبال از مهر، مرحله دوم : اجرای اقدامات مدیریت شهری، پلیس راهور و سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه؛ معاونت حمل و نقل و ترافیک از نیمه دوم شهریور ماه تا نیمه اول مهر 1401 و مرحله سوم ارائه گزارش در بازه های زمانی مشخص شده و ... اجرا می شود.
علی محمد کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه اهداف این طرح را این گونه معرفی کرد و گفت: اهداف و سیاست های کلی طرح استقبال از مهر تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل های ابلاغی معاونت حمل و نقل و ترافیک و بهسازی و افزایش کیفیت علائم و وسایل حمل و نقل عمومی، تامین امنیت عبور دانش آموزان و دانشجویان در زمان عبور از عرض معابر و ایمن سازی معابر منتهی به مدارس، کاهش زمان تاخیر و جلوگیری از تراکم ترافیکی در نقاط بحرانی با هدف روان سازی، تردد در سطح شبکه معابر، افزایش کارایی و بهره گیری از حداکثر ظرفیت حمل و نقل عمومی و رعایت فاصله اجتماعی و ... می باشد.
او خاطر نشان کرد: خط کشی معابر محوری خیابان های طباطبایی، یاخچی آباد، یاس، ناصری و ... مدارس ویژه (مجموعه مدارس خیابان همدانی، خیابان جمشید سید، خیابان فلاحتی و خیابان شریعتی و ... در حال انجام است، 60 کیلومتر بلوک در برنامه است که بیش از 10 هزار متر انجام شده، 15 نقطه ی مهم در حریم مدارس سرعت گیر و آرام سازی صورت گرفته در معابری مانند خیابان های ابریشم و 21 متری بعثت زیرسازی های لازم نیز انجام شده و خط کشی و نوشتار 50 ایستگاه اتوبوس در معابر پر تردد مانند خیابان رجایی، خیابان 21 متری بعثت و خیابان نیکنام و ... انجام شده و مابقی در دستور کار قرار دارد.


کد مطلب: 720

آدرس مطلب: https://www.naziabadiha.com/news/720/اقدامات-منطقه-16-طرح-استقبال-مهر

نازی آبادی ها
  https://www.naziabadiha.com