تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۷۲۰

اقدامات منطقه 16 در طرح استقبال از مهر

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16 اظهار داشت: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر اینکه مدیریت شهری سهم زیادی در آماده سازی مدارس دارد تمام توان خود را برای آماده سازی مدارس و پذیرایی از دانش آموزان به کار می گیریم.
اقدامات منطقه 16 در طرح استقبال از مهر
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16، شهردار منطقه از تمهیدات ویژه در طرح «استقبال از مهر» به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این طرح در بازه ی زمانی 15 شهریور الی 15 مهر ماه سال جاری با هدف مدیریت یکپارچه و هماهنگ و انجام اقدامات لازم برای سهولت در دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به مراکز آموزشی، کمک به ارتقاء سطح خدمات آموزشی، کمک به تجهیز، بهسازی، نوسازی و ایمن سازی محیط های پیرامونی مراکز آموزشی، زیباسازی مراکز آموزشی و جلوه بخشیدن به نمای آن ها، ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی با رویکرد افزایش مهارت های زندگی شهری در قالب برنامه های اجتماعی و فرهنگی، اقدامات عمرانی، زیباسازی و نظافت شهری، روان سازی و ایمن سازی ترافیک شهری و ... در محلات نه گانه اجرا می شود.
 

روحانی در ادامه به رسیدگی ویژه به امور نگهداشت شهر با اولویت پیرامون مراکز آموزشی با محوریت آسیب شناسی و رفع نواقص اشاره کرد و گفت: پیرایش شهر و حذف زوائد فیزیکی و بصری نما، شستشو و پاکسازی نماها و زیباسازی جداره های شهری، رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری، المان ها و احجام شهری و حذف زوائد فیزیکی، آسیب شناسی و رفع نواقص پل های عابر پیاده معمولی و مکانیزه، رفع نواقص سرویس های بهداشتی شهری و پارکی، هرس شاخه های سرگیر و خشکه زنی درختان معابر، بازپیرایی، ترمیم، مرمت و رفع نواقص فضای سبز(معابر، لچکی، رفیوژ، رمپ و لوپ)، که تمامی موارد فوق با اولویت معابر منتهی به مراکز آموزشی است.
او با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با این موضوع گفت: این جلسات به منظور ارائه خدمات آموزش و ترافیک، همکاری و هماهنگی مدیریت شهری و سایر ارگانها در راستای ارائه خدمات مطلوب تر جهت تسهیل در تردد همزمان با آغاز سال تحصیلی برگزار می شود، ایمن سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی با نصب علائم و انواع تجهیزات ترافیکی، ساماندهی توقف خودروها در حاشیه مراکز آموزشی، شناسایی گره های ترافیکی، ساماندهی توقف خودروها در حاشیه مراکز آموزشی، شناسایی گره های ترافیکی، نظارت و مدیریت بر عملکرد سرویس های حمل و نقل، هماهنگی با دستگاه های امدادی جهت مدیریت سوانح ، اطلاع رسانی جامع درخصوص مسائل ترافیکی و جلب مشارکت های مردمی جهت همراهی با طرح های ترافیکی توقف کلیه عملیات عمرانی شامل حفاری و سایر عملیات  عمرانی محل عبور و مرور، نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای رعایت فاصله اجتماعی با توجه به شرایط بیماری کرونا و ... از جمله موضوعاتی است که در این جلسات مطرح و بررسی شد.
وی ادامه داد: مراحل اجرای طرح استقبال از مهر در سه مرحله، مرحله اول: برنامه ریزی و تشکیل جلسات هماهنگی ستاد استقبال از مهر، مرحله دوم : اجرای اقدامات مدیریت شهری، پلیس راهور و سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه؛ معاونت حمل و نقل و ترافیک از نیمه دوم شهریور ماه تا نیمه اول مهر 1401 و مرحله سوم ارائه گزارش در بازه های زمانی مشخص شده و ... اجرا می شود.
علی محمد کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه اهداف این طرح را این گونه معرفی کرد و گفت: اهداف و سیاست های کلی طرح استقبال از مهر تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل های ابلاغی معاونت حمل و نقل و ترافیک و بهسازی و افزایش کیفیت علائم و وسایل حمل و نقل عمومی، تامین امنیت عبور دانش آموزان و دانشجویان در زمان عبور از عرض معابر و ایمن سازی معابر منتهی به مدارس، کاهش زمان تاخیر و جلوگیری از تراکم ترافیکی در نقاط بحرانی با هدف روان سازی، تردد در سطح شبکه معابر، افزایش کارایی و بهره گیری از حداکثر ظرفیت حمل و نقل عمومی و رعایت فاصله اجتماعی و ... می باشد.
او خاطر نشان کرد: خط کشی معابر محوری خیابان های طباطبایی، یاخچی آباد، یاس، ناصری و ... مدارس ویژه (مجموعه مدارس خیابان همدانی، خیابان جمشید سید، خیابان فلاحتی و خیابان شریعتی و ... در حال انجام است، 60 کیلومتر بلوک در برنامه است که بیش از 10 هزار متر انجام شده، 15 نقطه ی مهم در حریم مدارس سرعت گیر و آرام سازی صورت گرفته در معابری مانند خیابان های ابریشم و 21 متری بعثت زیرسازی های لازم نیز انجام شده و خط کشی و نوشتار 50 ایستگاه اتوبوس در معابر پر تردد مانند خیابان رجایی، خیابان 21 متری بعثت و خیابان نیکنام و ... انجام شده و مابقی در دستور کار قرار دارد.
۰
نام شما
آدرس ايميل شما

شرح کوتاه نخستین غزل از دیوان حافظ شیرازی (قسمت سوم و چهارم) به همراه تصویر و موسیقی ناز معشوق و نیاز حافظ (قسمت سوم) ناز ...
16- حق حفاظت از پاکی محیط زیست این حق جزو حقوق متقابل است و اگر یک نفر رعایت نکند همه مغبون می شوند. اساس ان بر رعایت قاعده طلایی ...
ادامه مصاحبه با مهندس علی اکبر معین فر